Rindu yang tak berpenghujung


Tarikkkk nafass....hembuss...
Tarikkk...hembuss...

Alhamdulillah... rasa lega...rasa macam batu yg berat tu dah kena alih dari bahu..
Tapi...'batu' tu akn datang balik... =_=

Sekarang aku nga cuti..even tak lama..
Walau cuma seketika..
Tapi aku rasa sangat bersyukur..

Aku balik kampung...tuk bertemu dgn yg tercinta..
Tapi awal-awal lagi aku dah call mak..

"Mak....nak balik ni..de masak apa-apa tak??" hihi
*senyum

Aku tahu mak bekerja..mesti penat..
Tapi masih juga aku meminta..
Bukan apa...tapi kerana rasa rindu yang tak tahan..

Mungkin aku tak bisa nak merasakan air tangan mak aku lagi..
Mungkin juga ini yang terakhir aku menemui yang aku cinta..
Bukan demand yang sengaja...
Tapi aku rasa lega..
Cukup mengubati rasa pening dikepala..
Oleh sebab kerja mengejar duit dunia..

Engkau tahu..aku rindu..
Rindu yang tak berpenghujung..

Aku mungkin bukan anak yang baik dan sempurna...
Tapi cukup untuk aku mampu buat mereka tersenyum gembira..
Walau aku bukan anak yang ada segalanya..
Tapi akan aku buat segalanya untuk mereka..

Kadang terfikir nak lepaskan segala yang ada..
Untuk berada disisi mereka..
Untuk sentiasa ada bila aku diperlukan..
Kerana aku sendiri tak sanggup nak berseorangan..

Tapi aku tahu...hidup perlu diteruskan..
Masa akan terus berjalan..
Dan aku perlu bertahan...





No comments:

Post a Comment