JODOH


Tengok orang nikah muda..

*pause

Cemburu??
Tipu kalau tak ada perasaan tu...
Seronok bercinta lepas nikah.
Sebab dah halal...

Tapi bukan ke aturan Allah itu lebih sempurna..
Ada sebab kenapa dan mengapa..
Contohnya hidup aku sendiri..

Kenapa yee.. aku tak nikah muda.. (gatai ni..)
Mesti ada hikmah disebaliknya..
Mungkin Allah SWT tahu aku belum bersedia..
Mungkin aku dan 'dia' belum masanya berjumpa..
Mungkin...ermm...mungkin...
Banyak mungkin..
Kalau asyik fikir tentang mungkin..tah sampai bila..

Aku sering terfikir..
Macam mana orang bercinta..
Yang cintanya bilamana putus...
Boleh bawa jadi gila..

Dan aku juga bercinta..
Cuma aku tak meletak harapan meninggi..
Jodoh tu yang dah memang tertulis...

Andai 'dia' bukan untuk aku...
Akan ada penggantinya..
Dan buat jodoh aku  yang tah ada kat mana..
Semoga sentiasa dilindungi olehNya..

Tapi tak semua berjodoh..
Ada yang berjodoh dengan 'kematian
Mungkin aku salah seorangnya..



No comments:

Post a Comment