Warkah buat bakal suami..


Saya tahu..nama awak dan saya dah tercatat di luh mahfuz sejak azali lagi. Allah jadikan saya dari tulang rusuk awak..awak jaga sy leklok erk. Walaupun bengkok namun dekat dihati awk utk disayangi dan dilindungi.

Awak, sy bukan sehebat Saidatina Khatijah, bukan sesuci Saiditina Aishah, bukan seteguh Zulaikha. Tapi saya teringin nak jadi macam mereka..hanya utk awk..saya sentiasa tunggu awk. Bakal daddy utk anak2 saya, imam utk keluarga kita, pelengkap hidup saya, saya pun teringin nak dengar awk azankn anak2 kita nanti. 
Mesti saya nangis masa tu coz tuhan temukan jodoh sy dgn awk.

Awk yg bernama bakal suami saya, saya minta maaf coz saya sepatutnya menjaga diri ni, jaga akhlak, jaga aurat dan pelihara diri saya hanya utk awk. Segala2nya utk awk. Biar lelaki pertama sekali yg tgk rambut sy, yg sentuh sy, yang dgr sy ckp rindu dan syg. Tp awk, di dunia yg tanpa sempadan ni, kdg2 sy leka..sy alpa..sy terpengaruh dgn maksiat di sekeliling. Saya tahu, awk mesti inginkan wanita suci yg hatinya belum diisi dgn mna2 lelaki, yg dirinya belum disentuh oleh mana2 lelaki walau dgn hujung jari.
Andai dapat ku ulang semula..
Suatu zaman yang bernama remaja
Akan terpelihara Segala Milliku
Hanya Buatmu..
Satu persatu telah ku hapus
Cerita lalu..
Ku ukir kisah yang baru hanya untuk mu..
Awk, saya minta maaf sgt2 coz awk bukan yg pertama yg bertakhta kt hati sy, sy dah tersalah bg cinta tu utk org lain dulu..spatutnya it’s just for u..special utk awk. Dlm perjalanan sy nak menuju kt puncak mahligai kita, saya tergelincir. Saya tercari2…mana awk..dtg la selamatkan sy dari rasa kecewa dgn mana2 lelaki. Sy nak awk lindungi sy. Awk..awk bkn lelaki pertama yg makan, keluar dan jalan dgn sy. Sy lalai dan leka dgn org lain. Sepatutnya awk org pertama yg wt semua 2 dgn sy.


Awk yg bernama bakal pembimbing sy, sy tak mengharapkan kesempurnaan dari awk. Sebab  tak ada manusia yg tak pernah wt silap. Sy tak mengharapkan paras rupa yg menawan, harta bertimbun..biarla ianya sederhana. Awk tau tak beratnya tanggungjawab awk nanti. Sy kesiankan kt awk. Sy taknk awk menanggung dosa sy sedangkan beban utk diri awk sndiri dah cukup berat. Awk...kalau awk sedar smua 2 msti dari awl awk akn pesan kt sy, 
"jaga diri, jaga tingkahlaku,jaga aurat" coz awk taknk dihumban ke neraka hanya kerana dosa sy dan anak2 yg terpaksa awk tanggung.


Awk,keterlaluan ke permintaan sy kalau sy impikan rumahtangga yg bahagia disamping awk n anak2 kita nnti. Sy nak jaga betul2..sy taknk anak2 kita nnti lalai terabai, kurang kasih sayang. Saya nak peruntukkan masa utk awk dan mereka. Saya nak sentiasa ada masa utk keluarga. Tak sanggup sy tgk anak2 yg masih kecil ditinggalkan seharian suntuk dengan org gaji. Mereka masih dahagakan kasih sayang kita. Sy nk bila awk sibuk, sy ada menggantikan tempat awk kt rmh.

Awk, yang lepas biarlah lepas..sy sedia terima walau pe pun sejarah awk. Saya tahu...saya juga pernah tersilap langkah sebelum niy. Kesilapan yg tak patut dimaafkan.. Awak..saya cuba yg terbaik tuk jadi pelengkap hidup awak.  
Saya nak jadi yg terbaik yg pernah hadir dlm hidup awak.. 
Saya menantikan saat awak lafaz sakinah.. :)