Heart..please stay strong.


Bila rasa hati robek, pandang langit.. lalu hati berkata "Allah sedang lihat aku bukan.." senyum

Aku suka menaip saat jiwa celaru..
Ala-ala konon banyak idea laa mencurah masuk..huh
Aku sendiri tak tahu kenapa..
Korang tahu...
Bila mana hati rasa macam ada yang tak kena..
Jiwa rasa kosong yang tah kenapa...
Tapi jawapannya tak pernah ada...
Nak berhenti berangan..
Nanti rasa macam patung bernyawa..
Hidup macam tak ada pendirian..
Tapi bila dah ada angan dan impian..
Macam susah nak capai..
Alasan..itu semua alasan..
Dan aku masih cari keseronokan.
Dalam kerja yang aku sedang lakukan..
Ikhlaslah hati..jangan buat kerana paksa..
Adeehhh..payah laa rasa...
Terkadang aku ingin mengintip takdirku agar hidupku lebih terencana. 
Tapi aku sedar, Allah menyimpan takdir untuk kejutan.

Kadang-kadang ALLAH SWT patahkan semangat kita untuk selamatkan jiwa kita.

DIA hancurkan hati kita agar kita kembali pada-NYA.

DIA berikan kita kesakitan agar kita terus bertahan.

Dia beri kita kegagalan agar kita tak hilang panduan.

DIA beri kita keuzuran agar kita menghargai diri.

Kadang-kadang ALLAH SWT ambil semuanya dari kita agar kita tahu nilai semua benda yang dia beri.

Begitulah kasih sayang PENCIPTA, Maha Esa..

Segalanya adalah milik-NYA...

Kita harus ada rasa berSYUKUR di setiap kali ujian menjelma.

Itu jelasnya membuktikan ALLAH SWT mengasihimu setiap masa dengan menguji tahap keimanan

Sedangkan ramai terbiar dilalaikan..

Hanya yang terpilih sahaja di antara berjuta mendapat rahmat-NYA..

Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi segala takdir.

Terimalah dengan hati yang ikhlas. Walaupun tersiksa

Tetapi yakinlah, semuanya pasti ada hikmahnya.

ALLAH SWT tidak akan menguji seseorang melampaui batas kemampuan ummat-NYA..



InsyaAllah.. :)

No comments:

Post a Comment