Nukilan si gadis

Adakalanya kita melihat seseorang itu selalu ketawa..tetapi mungkin sebenarnya dia 
tak setabah yang kita sangka.. 


Ya'Allah,engkau yg maha tahu segalanya.
"bila kehadiranku mengganggu hatinya,tidak membawa kebaikan padanya,maka kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka,bila aku tak layak dan bukan yang terbaik untuknya,maka kau jauhkanlah aku darinya,bila aku bukan yang terbaik,bila aku bukan yang tercatat dalam takdir hidupnya,maka jarakkanlah kami,pisahkan kami.."

Yee..aku cuba bangkit dari sebuah kejatuhan..
Aku cuba pulih dari sebuah kelukaan..
Aku cuba tersenyum menutup sebuah tangisan..
Aku cuba menidakkan sebuah keegoan..
Walau kadang2 sangat sakit tuk diluahkan..
Sangat perit tuk dipendamkan...
NAMUN AKU MASIH GAGAL..

Gagal dalam menepis sebuah kerinduan..
Gagal menafikan sebuah perasaan..
Gagal memadamkan sebuah kenangan..
Yee..aku gagal..
Tuk membuktikan...rasa cinta..

Kepercayaan..ia ibarat sebuah kaca...
Bila ia terjatuh..pecah...walau kita cuba untuk mencantumkn kembali..
Ia tetap tidak akan sama..
Tak akan sama dengan yg asal,,,

Aku sendiri terpaku...terdiam mencari arah..
Cuba mengembalikan kenangan lalu..
Namun..ego itu lebih tinggi nilainya...
Akukah yg tersilap langkah??..
Yee...mungkin.. Kerna aku masih terlalu mentah..
Aku sendiri kadang2 alpa..
Aku tak sempurna...maaf...
Demi sebuah keegoan...
kerna sebuah cinta dan perasaan,..
Aku sendiri berkorban..
Jika itu yang perlu...tuk sebuah kebahagiaan..


Tika airmatamu mengalir lagi, jangan tahan, biarkan ia menitis jatuh ke bumi, tapi tolong, jangan lupa untuk menyekatnya dan tersenyum kembali.

Apabila suatu saat kau rasa ingin rebah, maka duduklah, tapi tolong,
 jangan lupa untuk bangkit kembali...♥