Satu pertemuan..


Kadang aku terfikir..
Adakah satu pertemuan itu..hanya kebetulan..
Atau memang ada sebab disebaliknya..



Sungguh.akal manusia terbatas..
Cuma kadang tu rasa menarik..
Andai tahu yang disebaliknya..

Mesti ada sebab..kenapa aku kat sini..
Kenapa aku kenal orang2 ni..
Kenapa semua tu terjadi..

Setiap pertemuan tu bersebab..
Sebab yang pada akhirnya semua tu bersangkut paut..
Pusing-pusing dunia pown.
Kita akan bertemu orang yang sama sebenarnya..
Cuma..masa dan tempat yang berbeza..

Kalau dulu..aku tak pernah terfikir..
Yang aku akan ada dekat sini..
Tempat yang aku rasa asing..
Yang aku rasa aku sendiri..

Tapi aku kuatkan hati..
Cuba cari sebab kenapa..sini tempatnya..
Untuk bina hidup baru..
Dengan orang baru yang hadir dalam hidup aku..

Jujurnya.. banyak kali aku memujuk hati
Untuk kuat dan pandang ke depan..
Tenang dan cuba bertahan
Sebab aku yakin..
Semua bersebab...Semua sekali...





No comments:

Post a Comment