Sendiri itu perlu..

Ada satu masa..bila kita terlalu busy dengan dunia..
Kita nak masa menyendiri..
Jauh dari riuh orang ramai...
Dalam ruang dan dunia sendiri...

Asalnya aku rasa macam bosan..
Takut yang aku akan ketinggalan bila sendiri..
Tapi aku lupa..manusia tu ada berbilion..
Maka berbilion watak dan perangai yang akan kita jumpa..


Ada satu masa aku mungkin terlalu sentimental..
Sedang aku lupa..
Dalam ramai2 tu tak akan ada yang peduli..
Jika ada cuma segelintir..dan mungkin cuma seketika..
Satu tahap aku merasa mereka adalah segala yang ada..
Tapi aku lupa...aku cuma cebisan memori yang pernah ada
Dalam hidup mereka..

Dan bila ini terjadi..
Bila aku sendiri rasa lelah untuk cuma merasa rapat..
Bila aku penat nak tersenyum dengan sandiwara
Aku buat keputusan untuk menjauh..
Alang-alang aku dah jauh daripada semua..
Baik aku betul2 jauh...untuk seketika..mungkin
Untuk masa bersendirian..menyendiri..
Dan pandang semula..lihat dengan realiti..
Siapa yang ada disisi..
Yang sentiasa membuat aku tersenyum..


Aku pasti nanti bila berjumpa..
Tak akan ada yang sama..
Perbualan jadi tah yang apa2..
Sekarang pown dah mula ada jarak yang nyata..
Apatah lagi masa yang cemburu akan manusia..

Aku yang terlalu sensitif?
Atau aku yang terlalu mengada?
Mungkin aku tak punya yang macam mereka..
Aku cuma ada aku..
Yang selama ini berjalan atas kaca sendiri..
Menahan pedih tanpa ada yang mengetahui..

Ya...abaikan saja..
Itu sudah berlalu..
Dan kini.. kita mula hidup baru..

Smile, no matter what happens.. :)





No comments:

Post a Comment