Aku yg dewasa


Acah acah dewasa laa konon..
Umur jee nampak dewasa.. tapi kematangan tu..Adeehh

Tik Tok Tik Tok...
Jam terus jee bergerak..masa terus pergi tinggalkan kita..

Entah kenapa, ariy ni aku dok belek2 post yg aku buat dulu2..
Dari yg memang aku public... sampai laa yg tak pernah publish pown.
Waaa...seriously aku rasa mmg nampak sgt bezanya..
Kalau dulu aku rajin laa kowt dlm dunia blogging ni.
Tapi lepas beberapa ketika..
Jari ni dan penat menaip..otak pown dah malas nak fikir..

Mereka lupa. 

Aku juga manusia. 
Ada jatuh bangun dia...

Even sekarang pown aku tak tahu ada lagi kee dok baca blog aku ni??
Haiiahh...entah laa.. 
Actually dah lebih 5 tahun aku ber'blogging'..
Dan ni bukan blog pertama aku..
Lepas jatuh bangun..lepas mcm2 dah jadi..
Inilah blog yg aku masih pertahankan..
Yg aku masih jaga even sebulan de 1,2 post jee =_=
( kire oke laa tu dari takde..ye dakk..haha)

Bila kenang2 balik design blog ni dulu..
Rasa merah muka..malu gler..nampak sgt budak2..haha
Ada ala-ala bling2 gitu..dan mcm2 lg laa
Post yg aku buat pown byk yg aku tulis direct jee..

Aku tak tahu sejak bila..tp aku mula menulis..
Dalam bahasa yg konon ala2 tersurat dan tersirat..
Semua ada kaitan ngn aku..cuma tak disampaikan secara direct..
Semua sbb aku terkesan dgn apa yg pernah jadi..

Dan Yeahh aku dah habis study!!
InsyaAllah ada rezeki aku sambung..
Memang ada dalam plan..cuma cepat atau lambat..
Byk sgt plan aku..susah towl org kuat berangan ni..haha
Well..still gak aku kena fikir betul2..
Mungkin lepas ni aku nak tukar bidang..cuma aku belum yakin lagi..
Kena banyak buat survey dan tnya org yg lg berpengalaman..
Kalau sebelum ni aku amek grafik..
Lepas ni aku nak belajar something new...
Maybe something yg byk membaca kowt...
(Huh..lama sgt dah tinggal buku..)

Dari satu tahap ke satu tahap..
Kita perlu belajar melupakan apa yang pahit..
Telan apa yg sakit..
Bangun dari apa yg buat kita jatuh..

Kalau diikutkan..sejujurnya
Aku sendiri lupa tentang apa yg dah pernah terjadi..
Apa2 yg pahit nak ditelan..
Seriously, aku tak ingat..
Mungkin ambil sikit masa tuk ingat semula..
Sampai kadang tu kwn aku ckp peristiwa lama2 pown aku sendiri lupa..
Mungkin sebab mmg aku nak lupakan..
Just be professional.. Personal tolak tepi...

Aku buka chapter baru..utk tutup yg lama..
Aku belajar sabar dari satu keegoan..
dan aku belajar ikhlas dari satu kemarahan..
Aku sedang cuba memahami.. Yang aku tak pernah tahu..
Aku sedang cuba mendalami..
Yang aku pernah ambil mudah suatu ketika dahulu..

Allah...sungguh Kau sedang peluk hati aku bukan..
Di saat aku tak punya sapa2..
Saat aku tak pernah percaya pada yg ada disisi..
dan aku meyakini Engkau sentiasa ada..

Well...aku mmg manja..
Ego yang meninggi.. Degil tak bertempat..
Emosi tak tentu masa..
Dan bila mana aku dah buat perangai..
Lepas beberapa minit tu mesti aku menyesal..
Dan aku cuba kawal..
Sebab tu bila keras kepala tu datang..
Aku lg memilih utk diam..


Aku sedang belajar..
Belajar menjadi seorang dewasa..
Belajar utk menjadi matang..
Tapi masih..aku terlalu mentah..

Benar, syurga buat hambaNya yang t a a t.
Tapi syurga juga buat pendosa yang b e r t a u b a t.
Allahuakbar. :')





No comments:

Post a Comment