Hidayah milik Allah


Andai bisa ku mengulang waktu hilang dan terbuang..
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi.. 
Tapi waktu tak terhenti tapi detik tak kembali..
Harap ampunkan hamba Mu ini...
-Opick (Tiada duka yg abadi) -
Aku hanya insan dari silam yang kelam..
Bila masa tu diputarkan kembali..suatu masa bergelar pelajar..
Yang masih meniti alam dewasa,,masih mentafsir erti kehidupan..
Nampak ceria dan tabah..senyuman sentiasa terukir..
Tapi jauh dari sudut lain..hati ini menangis-nangis..
Bila teringatkan diri yang dahulu..
Ya Allah..jahilnya aku...!! Lekanya dengan kehidupan dulu..

Namun sesungguhnya keampunanNya melebihi kemurkaanNya...
Syukur..Allah masih sudi memberi peluang buat hamba yg hina ini...
Walaupun masih rapuh berdiri..walau masih terlalu mudah goyah dengan duniawi..
Masih kuat dihati untuk meneruskan perubahan ni..



Aku bukan gadis setabah Asiah.. Aku bukan wanita sesuci Mariam... Aku bukan serikandi sehebat Sumaiyah... Aku hanya pendosa tanpa noktah..Hati ini ALLAH berikan untuk kita. Hebatnya hati boleh berbicara tanpa suara. Hebatnya hati mampu menangis tanpa airmata..

Ya Allah, walaupun diriku dipenuhi dosa sedalam lautan, tapi aku tidak pernah lupa bahawa pengampunanMu itu lebih luas daripada langit...
Tuntunilah langkahku... Biar hanya mampu merangkak itu pasti lebih baik
Daripada terus rebah dalam kaku..
Berikanku peluang Merentasi jalan yang Engkau redhai ...




No comments:

Post a Comment