Jika tiada bahu untuk disandar, sentiasa ada dahi untuk bersujud..



Jika tiada bahu untuk disandar, sentiasa ada dahi untuk bersujud.... Allah...

Ketika kita mengeluh: “eeeiii, aku penat sangat..." 
ALLAH menjawab : “ Dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirehat " (78 : 9) 

 Ketika kita mengeluh : “Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku..." 
ALLAH menjawab : “ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan” (2 : 286) 

 Ketika kita mengeluh : “Serabutnyaa..." 
ALLAH menjawab : “ Hanya dengan mengingatku hati akan menjadi tenang ” (13 : 28) 

 Ketika kita mengeluh : “Apa yang aku buat ni semua sia-sia..." 
ALLAH menjawab : ” Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji dzarah sekalipun, 
niscaya ia akan melihat balasannya ” (99 : 7) 

 Ketika kita mengeluh : “ takdak sorang pun yang nak tolong aku..." 
ALLAH menjawab: “ Berdoalah (mintalah) kepadaKU, 
niscaya Aku kabulkan untukmu ” (40 : 60) 

 Ketika kita mengeluh : “ Aku sedihh sangat...” 
ALLAH menjawab : “ La Tahzan, Innallaha Ma’ana. 
Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita " (9 : 40) 

 Sayangnya Allah pada kita, Dia lantik dua malaikat untuk jaga kita, ikut je kemana saja kita pergi.
Allah yg jadikan kita.. tahulah Dia nk mlayan kerenah kita..






No comments:

Post a Comment