Bermain dengan EMOSI


Emosi?? Yee..emosi.,
Semua org ada emosi...sama ada mampu kawal atau tak..
Ramai yang cakap..
Perempuan ni suka bermain dengan emosi..
Yee..sebab tu lafaz cerai..lelaki yg ucapkan..

Sungguh..aku perempuan yg sering kalah ngan emosi sendiri,
Selalu jatuh tersungkur akibat permainan jiwa yg aku sendiri tak dapat nak kawal
Aku tak cukup matang mungkin...

Emosi yg sering menggangu diri...yg buat aku makin jatuh kedalam..
Yang mampu hancurkan hidup aku..
Lagi teruk..masa depan aku..

Otak kata pergi..hati kata nanti..
Sakit...sakit sangat aku rasa.
Mudah terpengaruh..mudah percaya..
Mudah kecewa..mudah menangis..
SILAPNYA SEORANG WANITA ialah:
Bila dia percaya, maka dia TERLALU PERCAYA... 
Bila dia menyayangi, maka dia MENYAYANGI SEPENUH HATI... 
Bila dia memberi, maka dia akan BERIKAN SEGALA-GALANYA..
Ada..aku tahu ada orang yang nak tengok aku jatuh..
Yang nak tengok aku menangis..
Ada orang yg nak aku rasa kecewa yag amat sangat..
dan...dan dia akan ketawa besar..
Akan ketawa dgn kebodohan aku sendiri..
dan aku tahu dia...ada utk konon mengejek..

Aku tahu aku bodoh..mungkin aku lemah..
Mungkin emosi tak tertanggung dek kesilapan diri..
Ahh..sampai bila aku nak hukum diri..
Tah kenapa aku tak pernah lepas dari semua ni..
Lepas dari seseuatu yg kononnya BAHAGIA..
Sedangkan aku sendiri yang bermain ngn emosi ni.
Yee...aku yang bermain ngn emosi...

Seseorang menegur,,, "Kau tak bodoh...kau cuma buta..."
"buta?? tentang apa??"
"buta dalam menilai.. Allah kan ada.."
"Aku tahu Allah ada...cuma aku......."
*dia mencelah.. 
"cuma apa?? kau takut?? takut dengan bayang2 sendiri?? takut dgn kesilapan yg pernah kau buat??"
*aku terdiam..

Yee...mungkin aku yg takut...dengan bayang2 sendiri,,
Sungguh...emosi tu menewaskan aku,,
Membuatkan aku jatuh lebih dalam...
dalammm dan dalamm..
Ahhh.. penat aku bermain dgn emosi..

1 comment: