Antara realiti dan mimpi...


Bismillahirahmanirrahim.. 

Alhamdulillah...Satu langkah yg cukup besar..
Mungkin terlalu besar..tak terjangka dan tak tak pernah dirancang,,
Mimpi ke realiti ni???
Sungguh perancangan Allah itu banyak manisnya..

Tapi..bersedia ke diri ni??
Banyak lagi ilmu yang perlu dicari..
Ya Allah..bila mana aku jatuh tak mampu berdiri.. Bila mana aku cuba berlari dari realiti..
Kau hadirkan jua petunjuk menguatkan hati..
Bahawa keputusan yang diambil adalah yg terbaik sekali..

InsyaAllah...telah Allah tetapkn jalan terbaik buat hambaNya..
Mungkin akan ada yang berkata..tak sudah juga dengan menghina..
Erkk...bina masjid...takkan la...
Usia muda bukan halangannya... Persiapkan diri sudah dimulai..

Ahh...sudahlah dengan madah yang tah kemana..

Kalau diikutkan...tak pernah merancang hingga ke tahap yg sgt tinggi..
Semua 'diluar kawalan'..err mungkin 'diluar jangkaan' lebih sesuai...
Tak pernah bertemu..tak pernah bertentang mata..
Tak terdetik sekalipun ini yg akan berlaku..
Awalnya...sekadar perancangan untuk bertemu..mungkin utk mengenali hati satu sama lain..
Tapi... Yee.. Sungguh Allah itu Maha Besar... malah lebih Maha Mengetahui..
Segala yg tak terancang itu menjadi semakin mudah..
Terlalu mudah jalannya.. Restu datang dari kedua pihak..
Malah membuat keputusan untuk tidak melengahkan..

Err..tak terlalu muda kee?? Persoalan tu masih berlegar dalam otak kosong aku ni..
Kedua-dua masih dalam institusi.. malah belum habis study lagi..
Kedua pihak tetap mahu meneruskan..apa yang telah dirancangkan..
Tak ada bantahan..malah sokongan yg diterima..
Alhamdulillah.. mungkin ini yg terbaik..
Dalam memelihara dan menjaga hubungan antara kami..

Kadang perasaan risau tu ada juga,..tipu laa takde kan,,
Sebab ia terlalu lancar.. Takut pown ada...
Yakin...doa dan tawakal sentiasa mengiringi..

Ahh...dia terlalu jauh..jauh beribu batu meninggalkan aku kat sini..
Mungkin...dia khalifah yang aku cari..
Bape banyak 'mungkin' dah...
Walaupun hakikatnya dia sendiri merasakan ia hanyalah mimpi..
Sama seperti aku...yg dah puas cubit pipi nak bangun dari mimpi.
Nampaknya memang realiti...
Ohh okeyh.. dah kena matang dah diri..

Nikah muda?? InsyaAllah..bercinta lepas nikah kn much more barakah..
even tak pernah bersua muka apatah lagi bertentang mata..
Menjadi mimpi atau realiti,,,jawapan yg ditunggu,,
sedang mengira detik dan waktu..
Jika itu yang tertulis buat dia dan aku... :)






3 comments:

  1. r u going 2 get married?

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. oowhh.. baiklah.. mudah2an semuanya berjln lancar n dpt keberkatan dariNya.. InsyaAllah.. take care :-)

      Delete