Keep life simple


Dengar orang cakap memang senang..
Tapi bukan mudah..

"Jangan fikir sangat.."
"Abaikan apa orang kata.."
"Ada orang lagi susah dari kita.."

Selalu..bila kita tengah jatuh...
Mesti akan ada seseorang kat sisi..
Yang akan cuba bagi kata-kata semangat..
Tak semudah itu bukan...
Orang cakap...selagi kita tak ada dalam situasi orang tu
Kita tak akan faham..
Apa yang orang tu rasa...atau hadap..

Aku rasa kosong..
Aku tak tahu apa lagi yang aku cari..
Aku cuba utk keep it simple..
Tapi untuk itu..bukan mudah..

Aku cuba kuatkan hati...
Kdg aku biarkan perasaan tu hilang..
Tapi aku tahu..
Selagi tak terisi..selagi tu akan ada

"Kenapa tak dekatkan diri dengan Tuhan?"
"Kau kena banyakkan amalan ni.."

Mcm mula2 aku cakap..
Orang cakap mudah...
Sbb takde dalam situasi kita..
Sbb aku pown akan ckp benda yg sama..
Mungkin cuma utk sedapkan hati..

Kadang tu..ada orang menangis..
Bukan utk dgr kita bg nasihat..
Tapi sekadar cukup ada disisi
Tak perlu kata..
Tak perlu apa-apa
Cukup...cuma diam..

Utk fikir hidup ni mudah..
Ia tak akan semudah itu..
Hidup ni luas pengertiannya..
Cuma rasanya tak perlu nak buat
Jadi complicated..

Image result for everyday is a second chance

Dunia ni memang sebuah pentas kan..
Setiap orang adalah watak utama..
Utk setiap cerita yg berbeza..

Aku yang tamak atau aku yang terlalu nak tahu??
Kdg tu..aku terlalu suka..
Dengar cerita orang...
Yeahh..aku mengaku..
I'm a good listener..
Bila aku dengar cerita org tu..buat aku nak tahu

Why? Who? When?? How?

Dari situ aku akan faham..
Macam mana org yg kita syg boleh benci..
Yg percaya boleh jadi bahana..
Dalam jln hidup cerita yang aku dengar..
Sampai kdg tu..aku sendiri tak tahu apa perasaan aku..

Rindu ke..Sayang ke..

Tapi yg aku pasti..tak boleh percaya semua tu 100%
Kita dgr dari satu pihak
Aku dah latih diri aku sendiri
Never trust anyone 100%
Sebab kita tak akan tahu..
Sejauh mana orang tu akan dgn kita..
Walau apa pown hubungan dia dgn kte..
Cuma takde laa terlalu paranoid..

Sbb tu kowt..aku lagi suka jadi..
Diam...dan memerhati..
Bila perlu..baru mula..

sometimes the only person you can trust is yourself









No comments:

Post a Comment