Flashback..

Hari ni dah masuk 3 Disember jam 2.30 pagi..
Aku belum tidur siapkan kerja..

Malam2 macam ni..sayu jee rasa..
Perasaan bila mana..semua yg pernah jadi dalam hidup kau..

Datang balik satu-satu..
Perasaan yang mungkin kau elak...
Tak nak ingat, dah lupakan,,,
Setiap satu tu boleh datang balik..
Dan itu yang terjadi dekat aku sekarang... :)

Its not a good memory..
Bukan juga sesuatu yang patut diingat..
Tapi otak manusia ni..
Kalau kita betul2 guna...kita boleh ingat setiap details

Once Encik Tunang tanya..
'are you ready??'

To be his wife...to be someone daughter in law..
I dont know how to answer..

Ada masa kita akan rasa yakin...
Ada masa tu kita akan rasa down yang amat...
Tak happy?? Tipu laa nak kahwin tu tak seronok...
Its not about seronok or maybe simple thing..
Tp tentang tanggungjawab..


Semua orang ada cerita sendiri...
Dan aku suka dengar...aku suka meniliti..

Malam2 macam ni...
Ehh...pagi2 macam ni...memori aku akan putar balik
Setiap apa peristiwa yang aku sendiri dah buang

Haiishh...bodohnya aku masa tu..
Menyesal pown tak guna kan..
Kalau aku diberi peluang
Untuk kembali pada masa lalu...

Aku cuma nak pergi satu masa tu jee..
Masa di mana...tu laa permulaan setiap apa yang pernah aku buat
Permulaan menjadikan aku menyesal seumur hidup..
Permulaan yang aku tak akan pernah maafkan..

Its not easy to move on...
Dan bukan senang nak maafkan..

Sejuta kali aku cuba pown...
Parut tu masih lagi bersisa..

Hurmm..well...
Hidup still have to move on...
Aku cuba stay strong...
Cuba senyum...

Sebab aku tahu...
saat ni...atas bumi ni..
ada orang lain yg hidupnya lagi susah...
ada yang masa silamnya masih menghantui
ada yang menyesal tak sudah...
dan ada yang tengah cuba berdiri sendiri..
bersyukurlah kita...


Well, I guess I know my answer En. Tunang,
'I am ready..' ;)
 

No comments:

Post a Comment