Demand atau apa??

Masih tak terlambat nak ucap rasanya,,,
SALAM MAULIDUR RASUL !!!
and HAPPY NEW YEAR 2015!!!
Finally.. tahun baru..hidup baru...permulaan yang baru..
agak2 sikap dan pemikiran kita tukar baru tak??
Haiihh...diam tak diam..
Aku sendiri dah makin dewasa..
Cuma aku masih rasa aku tak reti2 nak berperangai yang sepatutnya..
Study dah habis..sekarang kerja laa pulak..
Langkah yang cukup baru buat aku yang tak pernah nak alami..
Rasanya kekok..tak selesa...dan tah rasa apa..
Demand agaknya..
Ini cerita di satu tempat baru..
Yang aku kira dunia yang cukup baru buat aku..
Lebih tepat...tempat aku mula mencari rezeki..
Demand tu ada lak jugak kat dalam hati..
Biarlah apa yag nak dikata..
Peduli jugak dengan apa yang aku dengar..
Tempat baru ni banyak sangat emosi yang tak terjaga..
Aku kurang biasa agaknya..
Demand mungkin kali..
Bukan nak judge tanpa usul periksa..
Bukan juga nak menuduh yang tah apa..
Cuma aku belum biasa dengan apa yang dah ada..
Aku yang demand..atau mereka-mereka yang demand...
Hanya kerana umur lebih tinggi dari aku..
Atau hanya kerana kau dan kau yang lebih tahu..
Jadi kau anggap aku ini apa??
Budak hingusan yang tak perlu nak respect??
Atau sebagai budak yang tak ada apa..
Hurm....seperti yang aku kata mula tadi..
Mungkin benar aku yang belum cukup kenal mereka..
Tak kenal maka tak cinta bukan???
Entah berapa lama lagi akan aku mampu bertahan..
Tapi kalau tak hendak...sampai bila aku mahu hidup ikut kepala
Demand tolak ketepi...
Sakit hati cuba tanam dalam2...
Akan ada yang terima balasan..
Aku buat kerja aku..asal kau tak kacau..cukup lah..
Cuma minta sedikit respect..
Mungkin itu juga susah..
Demand barangkali..

No comments:

Post a Comment