Personal atau professional

Personal atau professional??
Memang kte takkan terlepas dri membuat pilihan..
Kita yg tentukan..
Dan mungkin dah sampai masa nak move on..
Dulu dan sekarang..beza sgt2..

Mana mungkin kita mampu padamkan parut yg ada dalam hati..
Bukan mudah nak lenyapkan apa yg dah terpahat dalam hidup..
Nak melangkah apatah lagi..
Jangan judge kalau tak tahu..
Jangan hina kalau tak rasa..
Semua org ada jatuh bangunnya..
Ada nangis tawanya...

Aku bukan manusia yg suka share apa adanya..
Rahsia aku simpan..
Sakit aku pendam..
Mungkin sikit yg aku kongsikan..
Tapi itu cuma nak tgk apa yg diekspresikan..
Bukan yang ada segalanya..
Bukan juga yg selalu bahagia..
Dan aku memilih diam dari berkata..
Memilih menangis tanpa lagunya..
Apa yang kau tahu apa yg aku rasa??

Nak melangkah apatah lagi..
Nak bangun rasa patahnya kaki..
Aku berjalan tanpa henti..
Aku memilih profesional dari hal personal yang menyakitkan hati..
Aku bukan macam kau yang ada serba serbi..
Aku bukan ada sokongan yg tak henti2...
Selama ni aku berdiri di kaki sendiri..
Dan itu bukan mudah..


Selalu akan aku katakan pada diri..
Kalau dah tak mampu nak bangun lagi..
"Pedulikan apa kata mereka yang dengki..
Bukan ke kau ada kebahagian yang dicari"

Aku mungkin mcm tak tahu malu..
Tapi be professional dlm urusan kn itu yg perlu..

Kalau kau ada baca apa yang aku karang..
Nak citer hal lama ke??
Bukan susah..whtapp laa aku..
Bukan ke kau ada num aku??


"Hidup biar beradab, bukan hidup untuk biadap."
- Al-Ghazali Bayruni




No comments:

Post a Comment