Diam lebih baik..

Ketika kita sedang dilanda kemarahan, janganlah hati kita mencipta jarak. Lebih – lebih lagi mengucapkan kata-kata yang mendatangkan jarak hati di antara kita.
Mungkin di saat seperti itu, diam merupakan cara yang bijaksana. Kerana waktu akan membantu kita...

Kadang-kadang...bila kita diam.. Dapat menyelesaikan sesuatu perkara..
Dengan hanya diam.. seribu satu fikiran dapat dirungkai..
Lebih baik diam daripada berkata-kata kalau berkata-kata itu lebih membawa sengsara
Lebih baik diam daripada bertindak apa-apa kalau bertindak apa-apa itu lebih membawa derita
Lebih baik diam daripada bergerak ke mana-mana kerana bergerak ke mana-mana itu lebih membawa seksa

Matangnya fikiran mencerminkan seseorang..
Walau kadang-kadang kita sendiri tak tahu apa yang kita fikirkan..
Sampai satu tahap..kita berfikir bukan-bukan..

Yee..aku seorang gadis biasa.. yang masih tercari-cari identiti..
Yang memerlukan seseorang disisi.. Aku tak kuat..aku sering terjatuh..
Walaupun aku mampu tersenyum..bukan dari dalaman aku..
Ada satu ketika..aku terpaku sendirian.. dan tertanya..
"adakah ini pengakhirannya??.. Mampukah aku teruskan??"
Sakitnya hati ini,,sakit sangat-sangat..
Rasa nak menjerit...nak berteriak sekuat hati..
Aku penat dgn semua ini..
Tapi aku masih belum berputus asa..
Yee...aku masih mampu..